Author Topic: Aanvullingen en suggesties  (Read 6556 times)

mivanthi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Aanvullingen en suggesties
« on: December 02, 2008, 10:49:25 am »
Heb je OpenGoo geprobeerd en heb je suggesties, aanvullingen of opmerkingen? Hier kun je ze kwijt, gewoon in je moers taal ;-)

the_don

  • Newbie
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Aanvullingen en suggesties
« Reply #1 on: December 02, 2008, 04:35:20 pm »
zie andere post:
de office addin mis ik die ik wel wel bij betaalde alternatieve heb.
hiermee kan ik direct naar bijvoorbeeld sharepoint opslaan.

er schijnt wel iemand mee bezig te zijn

typovar

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
    • Email
Re: Aanvullingen en suggesties
« Reply #2 on: April 05, 2009, 08:58:55 am »
Ik heb zeker een aantal suggesties.
  • We ontvangen bijlagen via de mail. Meestal zijn dit Word-documenten en een enkele keer een spreadsheet. Die bijlagen kan ik nu niet opslaan binnen OpenGoo (of het kan wel, maar ik weet nog niet hoe).
  • Goede ondersteuning voor exporteren als PDF of andere DTP-documenten. Ik gebruik OpenGoo voor redactiewerk en het lijkt me ideaal als er mogelijkheden komen om documenten zo te exporteren dat ze of direct naar de drukker kunnen (liefst PDF X/3) of geschikt voor Scribus of InDesign kunnen worden gedownload. Er zijn verschillende OpenSource PDF-libraries beschikbaar. Sommige daarvan kunnen misschien geimplementeerd worden in OpenGoo, waardoor het systeem geschikter wordt voor het maken van clubbladen.
    Quote
    XSL-FO Wysiwyg MiniScribus
    XSL-FO Formatting markup WYSIWYG editor & PDF tree BookMark. XML document which is most often used as PDFs or RTF generator. It can read and edit 95% from Apache fop sample. Export to fo,pdf,rtf,tif fax, page, Import fo,html,page,odt OpenOffice 1-2
Andere sugesties volgen nog. Ik ben nog maar net begonnen met OpenGoo.

broes

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
Re: Aanvullingen en suggesties
« Reply #3 on: October 06, 2009, 08:37:11 pm »
Ziet er in opzet zeer fraai uit en een compliment aan de makers
Echter
Ik was van plan het te installeren voor een school met 30 medewerkers en ik weet hoe verwend die zijn met het officepakket.
Een echte vervanger voor charepoint is het nog niet, helaas.
Windows office live is dan een goed en gratis alternatief. ;)