Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Murz

Pages: 1 2 [3]
31
Feature requests / Add "refresh" button to pages
« on: December 04, 2009, 05:02:51 am »
When other user change something (add comment, update description of task, add new task), I didn't see this changes. I need to go away from page and find this page again for update the info.
If I press "refresh" button in browser, I go to frontpage and miss my location.

Please add "refresh" javascript button for each page that refresh the page info from database.

32
Ideas / Translate opengoo interface system with community support
« on: November 22, 2009, 05:30:35 am »
What system does used now for support translating opengoo to other languages? I have found no info on the site about this.

I use OpenGoo very often with Russian language in work. And very often I find some untranslated strings or translate errors. I have know English and can help to improve russian translation.

But I didn't know how to post my suggestions for translating. Posts in forum are very uncomfortably.

If no system for community support translation is used now, maybe better to use it in future? You can use something like http://translations.launchpad.net/

33
Pусский / Несколько пожеланий по переводу
« on: November 22, 2009, 05:20:32 am »
Использую OpenGoo 1.6-beta3, в нем часть интерфейса не переведена. Например всё что связано с Archive objects. Впринципе особо не мешает, но к релизу надеюсь это допереведется, т.к. там всего несколько строк.

Плюс у меня есть несколько пожеланий по изменению текущих переводов:

1. В списке задач (закладка "Задачи) дата начала и выполнения пишутся кратко: start и due.
В русской версии они переведены как "начать" и "выполнение". В результате очень часто из-за этих длинных надписей задача разъезжается на 2 строки. Мне кажется целесообразнее либо сократить ("нач", "вып") либо использовать более короткие слова ("с", "до").

2. "Late milestones and tasks" на странице "Обзор" переведено как "Последние этапы и задачи"
Звучит как будто это последние добавленные задачи. Но на самом деле, насколько я понял, это список задач, подходящик  к концу срока + просроченные, т.е. "Подходящие к завершению и просроченные задачи" будет более правильно.
Также в списке этих задач идёт слово "Через" даже если она просрочена, т.е. в английском -
"6 days late" а на русском - "Через 6 дней", хотя в "Ожидающие задачи" эта же задача написана как "На сколько дней опоздание: 6" (по-английски - "Overdue by 6 days"). Да и "На сколько дней опоздание" лучше сократить, как "Просрочено на хх дней". Слово "дней" можно тоже до "дн." сократить для экономии места.

В других режимах просмотра Dashboard (переключение типа отображения в Учетная запись - Настройка панели - Показывать задачу, присвоенную") заголовок "Последние этапы и задачи" переведен так:
Мои просроченные задания
Окончание задач для <имя пользователя>

Надо бы определиться с формулировкой и выбрать один вариант. Я за вариант "Подходящие к завершению и просроченные задачи" - получилось длинно, но зато смысл передается верно - там отображаются уже просроченные задачи и те, у которых сегодня подходит срок к концу.

А то мне своим работникам было тяжело объяснять с текущим переводом что к чему, все до сих пор путаются ;(

Кстати, перевод  Pending tasks в 3 случае выглядит как "Активных задач Иван Петров" вместо "Ожидающие задачи, лучше перевести "Ожидающие задачи для Иван Петров".

Периодически наверно буду замечать ещё несоответствия в переводах, хотелось бы уточнить как их лучше сообщать - через этот форум или существует какая-то более удобная система?

Для себя-то я в файле смогу перевести как мне надо, а вот каждый раз при обновлениях вносить правки заново не хочется, хочется чтобы сразу перевели нормально в источнике.

34
On small project with 1-2 assigned users Dashboard shows useful information. But on big projects I see the task and other objects for all assigned users, there are too many info and in it I can't mark objects, assigned to me.
I have use OpenGoo 1.6-beta3 and found an option "Show tasks assigned to:" in "Account preferences" on "Dashboard options". I very often use this field to switch from Anyone to my user (for look all objects, assigned to be) and back to Anyone. But every time do the additional clicks for switch this option is very long.
I think this option must be on the Dashboard page for easy access.

35
By default I see only my tasks in progress on "My tasks in progress" widget.
But very often one user working only with one task simultaneously, and this info is not so usable.
Will be good to add an option for show all tasks in progress per project for all users, not only mine.

36
I am a project manager and have many tasks per workspace, assigned to different users.
I need to see what tasks are in state "on work" and "paused", but it is too difficult to find them in long list of tasks.
Filter have only this options:
Created by
Completed by
Assigned to
Assigned by
Milestone
Priority

And no of them can filter by task state (on work and on pause).

Will be good to add new option "Task state" with values:
In progrees
Paused
Not worked (tasks that have zero work time)
Worked (tasks that have work time more than zero)

37
How To's / How I can set email notification for outdated tasks?
« on: November 18, 2009, 03:58:27 am »
I have set the task with due date.
And I (and all subscribers) need to be informed by email if this task isn't closed up to the due date.
Example:
I am User1, set the task to User2 with due date 2009-11-17.
User2 start working, but didn't mark the task as "Complete" to end of 2009-11-17.
At start of new day (2009-11-18) opengoo cron task must check that this task not completed, but current date is over that the due date and sent the notification to all assigned users and subscribers.

How I can do this notification?

38
How To's / View all tasks in progress of other users in Overview Dashboard
« on: November 17, 2009, 06:18:23 am »
By default I see only my tasks in progress on "My tasks in progress" widget.
But very often one user working only with one task simultaneously, and this info is not so usable.
Very useful will be when I can look all tasks in progress per project.
How I can add all task in progress by all users into this widget?

Pages: 1 2 [3]